Hoe kun je hoogopgeleide jongvolwassenen met psychische kwetsbaarheid rendabel laten meedoen op de werkvloer? Dat is het thema van het online Purpose Avondcollege op 12 april van 19-21 uur.
De theoretische inleiding wordt verzorgd door Joost van der Weide, associate lector Sociale Innovatie aan Hogeschool Windesheim. Daarna vertelt Marjolein Westra, manager bij de IND, een mooi praktijkverhaal.
Marjolein en Joost delen hun ervaringen en presenteren de uitkomsten van het praktijkonderzoek naar duurzame arbeidsparticipatie van hoogopgeleide jongvolwassenen met psychische kwetsbaarheid. Wat is er nodig om hen productief te laten zijn op de werkvloer? Wat vertellen deze jongeren en hun werkgevers over de succesfactoren en belemmeringen?
Na de theoretische inleiding en het praktijkverhaal volgt er een paneldiscussie waarin nog meer sprekers aanschuiven. Heb je een vraag die je voor wil leggen aan het panel? Die kun je tijdens je aanmelding al meesturen maar ook tijdens het college nog stellen.
Het tweede deel van de avond staat in het teken van inspiratie. Ondernemers en studenten gaan met elkaar in gesprek aan de hand van een aantal stellingen en vragen.
Deel je kennis over inclusief ondernemen, of doe inspiratie op tijdens dit Purpose Avondcollege!
Na aanmelding krijg je een link toegestuurd waarmee je het college online kunt bijwonen.
Over de Purpose Avondcolleges
De Purpose Avondcolleges bieden een laagdrempelige manier voor studenten, docenten, ondernemers, beleidsmakers en andere geïnteresseerden om kennis te maken met de theorie en praktijk van de Betekeniseconomie.
De Purpose avondcolleges zijn een initiatief van het THRIVE instituut en worden in verschillende regio’s gehouden. In Zwolle werkt THRIVE samen met Hogeschool Windesheim, gemeente Zwolle en DORZ: stichting voor circulair en duurzaam ondernemen in de Regio Zwolle voor en door ondernemers. De thema’s voor de colleges zijn gebaseerd op de 17 sustainable development goals; wereldwijde doelen die bijdragen aan een inclusieve arbeidsmarkt en een duurzame samenleving.